1945-1990 După naţionalizare

În 1946 intreprinderea Skoda a fost naţionalizată şi s-a trecut strict la producţia de automobile. În ciuda naţionalizării, intreprinderea a reusit sa produca in continuare modele de calitate (ca de exemplu Spartak, Octavia şi Felicia)Totusi la sfârşitul anilor '60 aceste modele nu au mai putut ţine pasul cu dezvoltarea tehnică extrem de rapidă din Occident.

1939-1945 - Uzinele Herman Göring

Societatea pe Actiuni pentru Industria Automobilului Skoda (ASAP) a devenit parte componentă a Uzinelor germane Herman-Göring şi a trebuit să se orienteze în totalitate în direcţia producţiei de război. Alături de productia de piese de armament, în Mlada Boleslav se montau în timpul celui de al doilea război mondial mai ales diferite tipuri de autovehicule utilitare şi tractoare.

1930 - După criza economică mondială

În anul 1930 fabricile de automobile s-au separat de concernul Skoda, formanduse Societatea pe Actiuni pentru Industria Automobilului - ASAP. După încheierea crizei economice mondiale, intreprinderea a reusit să pătrundă din nou pe piaţă şi să se impună cu modelul Popular.

1925 - Fuziunea cu Skoda

În anii '20 a avut loc fuziunea cu un partener industrial puternic pentru a se putea realiza afirmarea pe piaţă şi pentru a putea moderniza producţia, care atunci cuprindea numeroase tipuri de automobile si autovehicule utilitare, autobuse, motoare de avion si maşini agricole. În 1925 intreprinderea a fuzionat cu Uzinele Skoda din Pilsen, ceea ce a avut ca urmare sfârşitul mărcii Laurin & Klement.

1907 - Societate pe acţiuni

Producţia s-a extins constant , aşa încât fondatorii au iniţiat în 1907 transformarea firmei într-o societate pe acţiuni. In aceasta perioada firma a capatat recunoastere internationala. Fabricile Laurin & Klement s-au extins şi după 1914 a luat parte la producţia de război.

1905 - Primele automobile

După primele încercări de la sfârşitul secolului al XIX-lea şi începutul secolului al XX-lea, în anul 1905, a început productia de automobile. Primul, Voiturette A. a devenit un mare succes comercial şi simbolul automobilului clasic de producţie cehă. Acesta asigura uzinelor Laurin & Klement o poziţie stabilă pe piaţa internaţională în plină dezvoltare a autovehiculelor.

1895 - De la bicicletă la motocicletă.

În săptămâna dinaintea Crăciunului anului 1895, mecanicul Vaclav Laurin şi librarul Vaclav Klement din Mlada Boleslav (Cehia) au început producţia de biciclete. Acestea erau numite "Slavia", în spiritul atmosferei cu tentă naţională de la sfârşitul secolului XIX. Câţiva ani mai târziu, în 1899, firma Laurin & Klement a început să producă motociclete.

Cu Skoda de-a lungul timpului

Numele Skoda inseamna peste 100 de ani de istorie si traditie. Descoperiti-i in paginile noastre.

Acest website folosește cookie-uri pentru a ne ajuta să vă oferim cea mai buna experiență când ne vizitați website-ul.
Acceptă&Continuă