Tu conduci, noi avem grijă de siguranța ta
Tu conduci, noi avem grijă de siguranța ta
Tu conduci, noi avem grijă de siguranța ta
Tu conduci, noi avem grijă de siguranța ta

5 din 5 stele pentru noua ŠKODA Superb

Noii ŠKODA Superb i-a fost acordat punctaj maxim la testele de siguranță Euro NCAP, confirmând astfel standardele ieșite din comun ale modelului de top ŠKODA. Mai mult decat atât, toate modelele actuale ale mărcii au fost premiate cu maximum de 5 stele în cadrul acestor teste.

Cine te protejează în timpul drumului?

O întreagă grupare de noi sisteme de siguranță care până acum erau în atenția claselor superioare de mașini sunt acum disponibile pentru siguranța dumneavoastră sporită. Noua ŠKODA Superb este prevăzută cu ESC (Electronic Stability Control), incluzând Multi-Collision Brake în standard.

În țările UE, următoarele sisteme sunt prevăzute ca standard: Front Assist cu City Emergency Brake, electronic Tyre Pressure Monitoring, 7 airbag-uri și XDS+, o funcție avansată a diferențialului blocabil electronic.

Citește mai departe pentru a afla detalii legate de sistemele inovatoare concepute pentru siguranța dumneavoastră.

 

Driver Alert (detector de oboseală)

Funcția Driver Alert reduce riscul unei situații de urgență, indusă de oboseala.

Monitorizând comportamentul șoferului, sistemul evaluează gradul de oboseală și, în cazul în care este necesar, se va afișa un mesaj care sugerează necesitatea unei pauze de odihnă.

Servodirecția electromecanică transmite informații despre mișcările volanului către unitatea de control. Aceasta compară informația cu comportamentul general de condus și cu anumite caracteristici predefinite ale comportamentului unui șofer somnolent. 

Front Assist

Front Assist este un sistem de siguranță care avertizează pericolul unei coliziuni, iar în cazul unei coliziuni inevitabile va acționa frâna pentru a diminua consecințele.

Front Assist funcționează pe baza unui radar integrat în grila radiatorului, monitorizând constant distanța până la mașinile din față.

Dacă distanța devine prea mică, sau șoferul nu poate reacționa în cazul unei coliziuni iminente, sistemul intervine automat, cu una dintre cele patru variante:

  • o alerta vizuală care anunță că distanța de siguranță a fost depășită

  • un semnal acustic și vizual

  • o scurtă apăsare automată a frânelor

  • frânare automată pentru a evita coliziunea sau pentru a reduce severitatea accidentului

Blind Spot Detect

Blind Spot Detect ajută șoferul să schimbe benzile în siguranță, detectând autovehiculele din unghiul mort al oglinzilor retrovizoare.

Doi senzori radar situați în partea de jos a barei din spate monitorizează zona de lângă și până la 20 metri în spatele Superbului.

Atunci când sistemul detectează autovehicule care se află în unghiul mort, sau care se apropie din spate, un LED amplasat pe oglinzile laterale alertează șoferul. Dacă șoferul pornește semnalul de pe partea cu vehiculul detectat, LED-ul începe să clipească, indicând pericolul.

Blind Spot Detect este activ începând cu 10 km/h.

Crew Protect Assist

Această funcție coordonează activitățile sistemelor de la bord pentru a minimiza situațiile de criză din trafic.

Noua ŠKODA Superb încorporează două nivele ale Crew Protect Assist, în funcție de celelalte sistem instalate în mașină. 

  • Sistemul de bază pretensionează centurile de siguranță din față în cazul unei situații de condus instabil, cum ar fi o mișcare bruscă a volanului. Fiind conectat cu ESC, sistemul depistează un derapaj și acționează pentru închiderea trapei și a geamurilor laterale pentru a preveni diverse obiecte să intre în mașină

  • Sistemul de nivel superior este conectat cu radarul frontal. Acesta poate oferi reacții anticipative folosind senzorii sistemului Adaptive Cruise Control

 

Lane Assist

Acest sistem reacționează atunci când șoferul se abate de la banda pe care circulă. Funcția este activă la viteze de peste 65 km/h, în condițiile în care marcajele benzilor de circulație sunt vizibile, iar indicatorul nu a fost pornit din cauza încălcării anterioare a liniei discontinue. 

 

Traffic Jam Assist

Acest sistem oferă mai multă siguranță și confort în blocajele de trafic și în situațiile stop-and-go.

Traffic Jam Assist funcționează împreună cu Adaptive Cruise Control și Lane Assist.

Într-o situație de blocaj în trafic, Lane Assist ajută șoferul să rămână în linie cu celelalte mașini la viteze de până la 60 km/h. Dacă Adaptive Cruise Control este pornit în același timp, volanul, frâna și accelerația sunt controlate automat, indiferent de cât de aglomerat este. Pentru aceasta, șoferul trebuie doar să aibă mâinile pe volan.

Emergency Assist

Emergency Assist intervine atunci când șoferul devine incapabil să mai conducă.

În cazul în care, după o anumită perioadă de timp, nu este detectată nicio mișcare a volanului sau orice alta activitate a șoferului, se pornește un semnal sonor. Dacă șoferul nu reacționează, sistemul inițiază un scurt impuls. Dacă în continuare șoferul nu are nicio reacție, vehiculul va fi oprit complet în mod automat, iar luminile de avarie vor fi activate.

Emergency Assist este sincronizat cu transmisia DSG automată, Adaptive Cruise Control și Lane Assist.

ESC cu Multicollision Brake

Daca o mașină este implicată într-un accident și airbag-urile se activează, aceasta își poate continua deplasarea și poate cauza alt accident...

Cercetările din domeniul siguranței în trafic se bazează pe cauze, circumstanțe și cursul diverselor accidente. Rezultatele sunt folosite în dezvoltarea unor noi funcții pasive sau active ale autovehiculelor ŠKODA.

 

... iar aici intervine funcția Multicollision Brake, oprind vehiculul complet pentru a preveni o coliziune în lanț.

Sistemul ESC de pe noul Superb integrează Multicollision Brake, o funcție de siguranță care activează sistemul de frâne în urma unei coliziuni pentru a preveni alte avarii.

Limitator de viteză

Așa cum sugerează și numele, această funcție limitează viteza maximă a autovehiculului.

Șoferii pot seta o viteză maximă între 30 și 210 km/h, iar astfel pot să conducă mai liniștiți în continuare.

Spre deosebire de Cruise Control care menține viteza constantă, Limitatorul de viteză permite șoferului să circule cu orice viteză dorește, dar nu mai mult decât valoarea predefinită.

Din motive de siguranță, această funcție este dezactivată în timpul kick-down-ului (atunci când pedala de accelerație este apăsată la maxim).

Sistem de lumini optimizat pentru a vedea și pentru a fi văzut

Vizibilitatea unui autovehicul joacă un rol principal în siguranța traficului. Sistemele de lumini inovative ale noului Superb garantează un optim "see and be seen". Farurile frontale sunt echipate cu halogen sau bi-xenon, inclusiv Adaptive Frontlight System (AFS) și lumini LED de zi.

Pentru prima dată a fost introdusă o funcție de "mascare" a fazei lungi. Stopurile LED împodobesc partea din spate a noului Superb în echiparea standard, precum și elemente reflectorizante ("ochi de pisică") în părțile laterale ale barei de protecție spate.

Farurile bi-xenon echipate cu AFS optimizează iluminarea drumului și împrejurimile în funcție de condițiile meteo și de stilul de condus și se adaptează diferitelor situații din trafic.

Acest website folosește cookie-uri pentru a ne ajuta să vă oferim cea mai buna experiență când ne vizitați website-ul.
Acceptă&Continuă