Path 2@2x

01.05.2021

Noua ŠKODA FABIA: mai mare, mai sigură și mai eficientă

›   A patra generație a popularului autoturism de talie mică este construită pentru prima dată pe baza platformei modulare MQB-A0 a Grupului Volkswagen

›   Cel mai spațios automobil din segmentul său, plus portbagaj mărit cu 50 l

›   Design marcat de emoție, la care se adaugă sisteme de infotainment de ultimă oră și noi soluții Simply Clever

 

Mladá Boleslav, 4 mai 2021 - La 22 de ani de la lansarea în premieră a modelului ŠKODA FABIA, producătorul ceh de automobile prezintă cea de-a patra generație a acestei compacte atât de populare. Noua ediție are la bază platforma modulară MQB-A0 a Grupului Volkswagen și este cel mai spațios autoturism din segmentul său, oferind totodată dotări pentru confort optimizate și numeroase sisteme de siguranță și asistență avansate. Calitățile clasice foarte atractive specifice mărcii, precum raportul excelent preț/valoare, funcționalitatea avansată și gama largă de soluții Simply Clever se asigură că FABIA este o adevărată ŠKODA.

 

Thomas Schäfer, CEO ŠKODA AUTO, a declarat în acest context: "FABIA este o componentă integrantă a portofoliului nostru de peste 20 de ani și întruchipează fără rezerve valorile esențiale ale mărcii noastre. Iar noua generație aduce acum tot ceea ce este necesar pentru a continua fără ezitare succesul modelelor predecesoare. Noua FABIA oferă mai mult spațiu decât concurenții, conectivitate impecabilă, sisteme de asistență avansate și un design foarte emoțional. Pe scurt: oferă tot ceea ce vă este necesar, plus ceva mai mult!"

Pentru prima dată, ŠKODA FABIA este construită pe baza platformei modulare MQB-A0 a Grupului Volkswagen, ceea ce a permis un interior chiar și mai mare. Cu lungimea ce depășește acum ștacheta celor 4 metri, fiind de 4.108 mm, noua FABIA este mult mai lungă decât modelul anterior. Portbagajul avea până acum o capacitate de 330 l, ceea ce însemna deja cel mai mare portbagaj din segment, a devenit acum și mai mare, și anume de 380 l. Fiind bazată pe platforma MQB-A0, noua FABIA oferă acum, de asemenea, numeroase sisteme de asistență ce erau până în prezent rezervate exclusiv modelelor din clasele superioare. În combinație cu caroseria ce a devenit chiar și mai rezistentă, compacta oferă, de asemenea, un nivel excelent de siguranță activă și pasivă.

Design emoțional, cele mai bune caracteristici aerodinamice din clasă și autonomie de peste 900 km

Noua FABIA a devenit și mai atractivă, grație designului său emoțional și a proporțiilor ce îi conferă o personalitate de netrecut cu vederea. Farurile cu design tăios și blocurile optice spate cu tehnologie LED modernă și cu structuri cristaline îi accentuează alura dinamică. Interiorul cu design nou prezintă un bord simetric, cu display-ul central liber poziționat, un panou digital de instrumente opțional și bandouri decorative orizontale. La lansarea pe piață vor fi oferite liniile de echipare Active, Ambition și Style, iar mai târziu va fi introdusă și versiunea sportivă MONTE CARLO. Cele cinci motoare pe benzină din generația EVO actuală a Grupului Volkswagen oferă puteri între 48 kW (65 CP) și 110 kW (150 CP), iar cu coeficientul său aerodinamic (cd) de doar 0,28, FABIA este cel mai aerodinamic model din segmentul său, ceea ce, împreună cu rezervorul de combustibil de 50 de litri înseamnă o autonomie de peste 900 km conform ciclului WLTP. Mai mult, odată cu noua FABIA, cinci noi dotări și funcții Simply Clever își sărbătoresc acum premiera.

Exteriorul: design emoțional și proporții noi

›   Noua FABIA a crescut cu 11 cm, la aproape 4,11 m și oferă cel mai mare portbagaj din segment, cu o capacitate de 380 l

›   Coeficientul aerodinamic Cd de doar 0,28 redefinește valoarea optimă din segmentul automobilelor de talie mică

›   Diafragmele ingenioase de la prizele de aer economisesc până la 0,2 l de combustibil la 100 km, la o viteză de 120 km/h

Mai mare, mai avansată și mai emoțională: a patra‑ generație ŠKODA FABIA a crescut și duce mai departe limbajul de design curent al mărcii ŠKODA. Cu proporțiile sale atletice, liniile sculpturale și farurile cu designul deosebit de tăios, completate cu blocurile optice spate cu LED, cea mai nouă FABIA arată deosebit de dinamic și emoțional. Fiind bazat pe platforma modulară MQB-A0 a Grupului Volkswagen, automobilul a devenit mai mare la exterior și la interior. Datorită detaliilor sofisticate, precum jantele optimizate aerodinamic și diafragmele ajustabile activ ale prizelor de aer de la bara de protecție din față, FABIA reușește un coeficient aerodinamic cd de doar 0,28.

Oliver Stefani, Directorul departamentului de Design al mărcii ŠKODA, a explicat: "Cu a patra generație FABIA am făcut încă un pas mai departe în evoluția limbajului de design al mărcii noastre. Datorită noilor sale proporții, modelul nostru de intrare în gamă arată acum mai dinamic și mai maturizat. Totodată, noua FABIA întruchipează stilul de viață modern, ceea ce este vizibil încă de la prima privire. În mod intenționat nu am modificat esența modelului FABIA, astfel că, în stilul specific modelelor ŠKODA, este în continuare un însoțitor funcțional și practic în viața de zi cu zi."

Liniile sculpturale, de exemplu de pe capota motorului, proporțiile dinamice și luminile moderne cu tehnologie LED și structurile cristaline specifice designului ŠKODA creează un look deosebit de emoțional. Chiar și pe ușile frontale găsim un mic detaliu de design impresionant: aici liniile caroseriei stilizează triunghiul specific steagului cehesc. Farurile cu LED din dotarea standard au liniile clar tăiate și se extind până la grila radiatorului. Variantele full-LED generează o lumină mai intensă pentru faza scurtă și faza lungă și oferă, de asemenea, lumini pentru viraje și funcție adaptivă. Blocuri optice spate full-LED sunt o dotare opțională.

Mai mare din toate punctele de vedere

În comparație cu primele trei generații, noua ŠKODA FABIA este mai mare atât la exterior, cât și la interior, deși greutatea îi rămâne practic nemodificată. La o lungime de 4.108 mm, este pentru prima dată când FABIA depășește 4 metri. În comparație cu predecesorul, noua FABIA este cu 111 mm mai lungă, are ampatamentul de 2.564 mm, adică mai lung cu 94 mm, iar lățimea sa a crescut cu 48 mm, la 1.780 mm. Creșterile acestea au permis totodată un interior mai spațios. ŠKODA a mărit inclusiv portbagajul, deși și cel de la modelul precedent era deja cel mai mare din segment. Astfel, noua FABIA oferă acum un portbagaj de 380 l, ceea ce însemnă cu 50 l mai mult decât înainte.  Iar pliind scaunele din spate, capacitatea portbagajului poate fi crescută chiar la 1.190 l.

Caracteristicile aerodinamice: coeficientul cd de 0,28 redefinește standardele segmentului automobilelor compacte

ŠKODA a redus coeficientul aerodinamic al noii FABIA la 0,28 (generația anterioară: 0,32), stabilind astfel un nou record în clasa automobilelor de talie mică. La dezvoltarea aspectelor aerodinamice, ŠKODA a folosit cu precădere simulări CFD (Computational Fluid Dynamics). Astfel, în aproximativ 3 ani și jumătate, inginerii ŠKODA au procesat peste 3.000 de astfel de simulații.

Diafragmele ingenioase de la prizele de aer economisesc până la 0,2 l de combustibil la 100 km, la o viteză de 120 km/h

O dotare importantă pentru optimizarea caracteristicilor aerodinamice sunt noile diafragme din prizele de aer din partea inferioară a barei de protecție față. Acestea sunt folosite de ŠKODA în premieră în segmentul automobilelor de talie mică. Astfel, lamelele ajustabile activ se închid când necesarul de răcire este redus, ceea ce optimizează caracteristicile aerodinamice ale autoturismului. Economiile se ridică drept urmare la până la 0,2 l de combustibil la 100 km, la o viteză de deplasare de 120 km/h. Astfel, la fiecare kilometru parcurs cu diafragmele închise, FABIA generează și mai puține emisii de CO₂. Pentru răcirea intensă sau pentru opririle scurte, sistemul deschide din nou diafragmele, astfel încât să poată pătrunde cantitatea maximă de aer.

Rezistență la înaintare optimizată și premiera jantelor optimizate aerodinamic în gama FABIA

Aproximativ o treime din rezistența totală la înaintare a unui automobil este cauzată de turbulențele din partea posterioară a automobilului. Astfel, ŠKODA FABIA are un eleron mai mare, cu aripioare laterale ce optimizează fluxul de aer în partea din spate. Rezistența la înaintare este redusă și de designul special al carcaselor oglinzilor exterioare, ce direcționează țintit fluxul de aer. În partea din față, aerul este direcționat prin gurile speciale din bara frontală de protecție. Acestea se numesc air-curtains și îndrumă aerul în manieră deosebit de aerodinamică, și anume aproape de partea laterală a automobilului și de roți. Deoarece rezistența la înaintare este generată în procent de aproximativ 25% de roți, ŠKODA oferă și măști speciale din plastic aplicate pe jante, ce optimizează caracteristicile aerodinamice ale roților. Este o premieră pentru FABIA. Aceste măști sunt oferite pentru modelele de jante Proxima și Procyon. De asemenea, partea inferioară a automobilului este acoperită în mai mare măsură de în total 12 panouri în loc de 3, ca până acum. Sunt acoperite în special zonele esențiale pentru aerodinamică, precum zona motorului și punțile.

Zgomot redus, datorită simulărilor aero-acustice

La dezvoltarea noii FABIA, ŠKODA a folosit pentru prima dată metode noi de simulare aero-acustică pentru a reduce zgomotul curenților de aer. Folosind calculațiile computerizate bazate pe simulările CFD, pot fi detectate turbulențele aerului și fluxul de aer pe caroserie, precum și vibrațiile la geamurile laterale. Acestea pot cauza zgomote ce se aud și la interior. Noua metodă permite localizarea zgomotului și eliminarea sa, de exemplu ajustând poziționarea oglinzilor exterioare.

Culori noi și jante noi, cu diametrul de până la 18 inchi

Pentru noua ŠKODA FABIA este oferită o gamă de 9 culori diferite pentru exterior. Noi pentru marcă și model sunt culorile metalizate Portocaliu Phoenix și Gri Graphite. Pentru plafon, oglinzile exterioare și pentru rama grilei ŠKODA a radiatorului clienții pot alege nuanțele contrastante Gri Graphite metalizat și Negru Magic pearleffect Printre opțiunile pentru jante se numără jantele din oțel de 14 și 15 inchi, precum și nouă modele diferite de jante din aliaj, cu dimensiuni între 15 și 18 inchi. Opțiunea din vârful gamei sunt jantele negre Libra de 18 inchi din aliaj ușor.

Interiorul: mai mult spațiu, mai multe dotări pentru confort și display-uri mai mari

›   Afișajele de mari dimensiuni caracterizează interiorul celei de-a patra generații FABIA

›   Spațiu acum chiar și mai amplu, plus dotări pentru confort din clasele auto superioare, precum parbrizul încălzit și volanul încălzit, precum și culori noi atractive

›   Dotări de conectivitate de ultimă oră, cu panoul digital de instrumente oferit în premieră pentru FABIA

Interiorul noii FABIA impresionează cu echilibrul perfect între caracterul său emoțional deosebit de atractiv și ergonomie. În designul de ansamblu se face remarcat imediat display-ul de infotainment cu diagonala de până la 9,2 inchi. Alături de sistemele de infotainment de ultimă oră, FABIA poate fi echipată în premieră, de asemenea, cu panoul de instrumente digital de 10,25 inchi. Printre alte opțiuni disponibile pentru prima dată în gama FABIA se numără și funcții de confort cunoscute de la modele de automobile din clasele superioare, precum parbrizul încălzit și volanul încălzit. ŠKODA FABIA va fi lansată pentru început în trei variante de echipare.

Datorită ampatamentului mai mare cu 94 mm față de predecesor, noua ŠKODA FABIA oferă și mai mult spațiu interior, în special în partea din spate. La 2.564 mm, ampatamentul acestui automobil compact a devenit acum mai mare chiar decât la prima generație ŠKODA OCTAVIA (lansată în 1996), ce era de doar 2.512 mm. Noul design interior amplifică și mai mult senzația de spațiu generos ce definește FABIA. La lansarea pe piață vor fi disponibile trei linii de echipare: Active, Ambition și Style. Bordul simetric cu display-ul central liber poziționat și bandourile decorative orizontale disponibile în 6 variante diferite (în funcție de linia de echipare) accentuează și mai profund lățimea interiorului. Începând cu linia de echipare Ambition, secțiunea frontală a bordului este acoperită cu material textil cu cusături contrastante. Gurile de ventilație rotunde din stânga și din dreapta ce au decor cromat începând cu linia de echipare Ambition, precum și mânerele cu design nou ale ușilor, ce sunt, de asemenea, cromate, desenează noi accente vizuale.

Culori noi, iluminare ambientală și dotări pentru confort din clasele auto superioare

Cusăturile contrastante gri sau în nuanța cuprului, precum și elementele atractive de decor creează accente noi la interiorul noii ŠKODA FABIA. Iluminarea ambientală cu LED (dotare standard pentru linia de echipare Style) îi permite șoferului să ilumineze în alb sau roșu decorul de pe bord. Consola centrală și mânerele portierelor din față pot fi, de asemenea, iluminate, iar iluminarea ambientală include și lumini pentru citit cu LED în față și în spate. Modelele de volan cu design nou completează în manieră atractivă interiorul FABIA. Volanul multifuncțional poate fi îmbrăcat în piele, iar în variante cu trei spițe poate fi, de asemenea, echipat cu padele pentru transmisia automată DSG. Noi în gamă sunt volanul încălzit și parbrizul încălzit ce asigură vizibilitate optimă pe timp de iarnă și sporesc confortul și siguranța. Până în prezent, asemenea dotări erau disponibile exclusiv în clasele auto superioare.

Panoul digital de instrumente cu cinci layout-uri

Aceasta este prima ŠKODA FABIA ce poate fi echipată cu panoul digital de instrumente opțional, ce are display digital de 10,25 inchi. Astfel, cel de la volan poate alege dintre cinci layout-uri diferite, pe cel care corespunde nevoilor și preferințelor sale. Anumiți șoferi vor prefera layout-ul Classic, bazat pe designul cu instrumentele analogice rotunde, pe când alții vor opta pentru layout-ul Modern, Redus sau Extins. Ca parte a pachetului Dynamic, este oferită și o a cincea opțiune: layout-ul Sport, la care turometrul rotund ocupă poziția centrală. Acest Virtual Cockpit cum mai este numit panoul digital de instrumente poate afișa siglele postului radio, copertele albumelor de muzică și poate memora pozele persoanelor din agenda telefonică, de pildă. De asemenea, harta poate face zoom în intersecții și poate afișa intersecția într-o fereastră separată. Ca dotare standard, FABIA este echipată cu un panou de instrumente analogic și cu ecran de 3,5 inchi pentru afișarea informațiilor.

Oferit în premieră: sistemul de climatizare Climatronic cu reglaje pe 2 zone

Cea mai nouă generație a compactei ŠKODA este prima FABIA ce poate fi comandată cu sistem de climatizare Climatronic cu reglaje pe 2 zone, precum și cu guri de ventilație în partea din spate a consolei centrale, pentru a oferi și pasagerilor din spate condiții optime.
 Când este echipată cu acest sistem opțional de aer condiționat, consola centrală are două butoane rotative ce permit ajustarea separată a temperaturii pentru partea din stânga și cea din dreapta a automobilului. Toate funcțiile sistemului pot fi operate intuitiv, folosind cele opt butoane aferente.

Conectivitatea: în permanență on-line și interconectare wireless

›   Sistemele de infotainment cu display-uri de până la 9,2 inchi, controlul prin gesturi și asistent vocal digital

›   Gamă largă de sisteme on-line mobile ŠKODA Connect

ŠKODA a echipat noua FABIA cu sisteme de infotainment cu ecrane de până la 9,2 inchi. Compacta este în permanență on-line, datorită eSIM-ului integrat. Astfel cei de la bord pot asculta radio on-line sau pot accesa gama largă de servicii on-line mobile ŠKODA Connect și pot folosi cele mai noi aplicații de infotainment. Smartphone-urile pot fi interconectate cu automobilul prin SmartLink wireless, fără să fie nevoie de utilizarea unui cablu. Telefoanele pot fi, de asemenea, încărcate inductiv în Phone Box. Sistemul de infotainment Amundsen este cel mai avansat sistem din gamă și poate fi operat și prin gesturi sau cu asistentul vocal digital Laura.

Pentru noua ŠKODA FABIA sunt oferite trei sisteme de infotainment diferite. Sistemul radio Swing este varianta de intrare în gamă și are touchscreen color modern de 6,5 inchi, sistem radio cu recepție DAB și patru difuzoare în față ca dotare standard. Sistemul radio Bolero are ecranul de 8 inchi, sistem hands-free prin Bluetooth și două difuzoare suplimentare pentru surround sound în portierele spate. Smartphone-ul poate fi conectat fără să fie nevoie de cablu, ci folosind SmartLink wireless și Android Auto sau CarPlay, iar dispozitivul opțional Phone Box permite încărcarea inductivă.

În vârful gamei de infotainment este situat sistemul Amundsen, cu navigație on-line și comandă vocală

Sistemul de infotainment Amundsen dispune de un ecran de 9,2 inchi ce poate fi personalizat, precum și de funcție de navigație susținută de informații on-line. Această funcție include și hotspot-ul WiFi. Serviciile de streaming audio pot fi accesate folosind un smartphone interconectat. Hărțile pot fi memorate pe un hard drive SSD de 64 GB și pot fi actualizate on-line. Funcția de control prin gesturi este inclusă în echiparea standard, iar comanda vocală ce face uz și de informații on-line este asigurată de asistentul vocal digital Laura, ce înțelege 15 limbi și este oferit ca dotare opțională. Noua FABIA poate fi echipată cu până la cinci intrări USB-C pentru încărcarea dispozitivelor mobile, una dintre acestea fiind integrată chiar în oglinda retrovizoare, pentru a încărca un dashcam, de pildă. ŠKODA Sound System aduce un amplificator adițional și un subwoofer în portbagaj și este oferit opțional, asigurând calități acustice chiar și mai avansate.

Aplicații de infotainment pentru meteo, știri, agendă și alerte de trafic

Clientul poate crea un cont ŠKODA Connect sau poate transfera un cont existent direct în FABIA, folosind display-ul sistemului Amundsen. Noile aplicații de infotainment pot fi descărcate, de asemenea, foarte simplu și oferă rapoarte meteo și știri, permit accesul la agenda Google personală sau avertizează în caz de pericol. Sistemul Amundsen dă acces, de asemenea, la numeroase servicii mobile on-line ŠKODA Connect. Printre acestea se numără eCall ce aplează automat asistența de urgență în caz de accident, Service Proactiv (apel în caz de pană) și Accesul de la distanță la automobil prin intermediul aplicației MyŠKODA și al portalului web ŠKODA Connect.

Siguranța: noi sisteme de asistență și până la 9 airbag-uri

›   Noua FABIA oferă pentru prima dată Travel Assist, Park Assist și Manoeuvre Assist

›   Dotări excelente de siguranță activă și pasivă

›   Sistemele de prindere ISOFIX și Top Tether asigură instalarea optimă a scaunelor pentru copii

 

Cu până la 9 airbag-uri, noua ŠKODA FABIA este una dintre cele mai sigure compacte de pe piață. Fiind construită acum pe platforma modulară MQB-A0, dotările de siguranță activă și pasivă ale noii FABIA au fost optimizate, incluzând și sisteme de siguranță și asistență ce până în prezent erau rezervate exclusiv autoturismelor din clasele auto superioare. Astfel, de exemplu, Travel Assist și Park Assist sunt oferite în premieră pentru FABIA.

Producătorul ceh de automobile a exploatat la maximum posibilitățile oferite de platforma modulară MQB-A0 a Grupului Volkswagen, optimizând acum și mai mult siguranța activă și cea pasivă a compactei sale. Structura robustă a caroseriei, cu grad crescut de rigiditate torsională asigură baza în acest sens. Stabilitatea excelentă este dată de utilizarea în mare măsură a oțelurilor de înaltă rezistență, precum și a oțelurilor ultra-rezistente sau a celor formate la cald și rigidizate în procese speciale. Adițional, platforma MQB-A0 permite implementarea pentru prima dată în acest segment a unor sisteme de asistență avansate, provenite din clasele auto superioare.

Călătorii sigure cu Travel Assist și confort avansat cu Park Assist

Aceasta este prima FABIA ce poate fi echipată cu Travel Assist, ce asigură suport automat la controlul lateral și longitudinal al direcției. Sistemul poate fi activat prin simpla acționare a unui buton și combină mai multe sisteme de asistență. Astfel, până la o viteză de deplasare de 210 km/h, tempomatul adaptiv ACC ajustează automat viteza automobilului în funcție de autovehiculele care se deplasează în fața sa. Lane Assist ajută șoferul la menținerea autoturismului pe banda de rulare, intervenind, când e cazul, cu măsuri de corecție asupra direcției. Iar în baza sistemului Hands-on-Detect, Travel Assist verifică dacă șoferul atinge în permanență volanul. O altă opțiune este funcția optimizată Blind Spot Detect (Side Assist), ce avertizează șoferul în cazul în care pe o rază de 70 de m se află alte vehicule în depășire sau în unghiul mort. Dar FABIA poate ajuta șoferul și la manevrele de parcare, căci Park Assist funcționează la viteze de până la 40 km/h și afișează locurile de parcare paralele și perpendiculare și, când șoferul dorește, sistemul preia controlul direcției pentru parcarea pe aceste locuri. Iar asistentul pentru manevrare Manoeuvre Assist face uz de senzori pentru a detecta obstacolele din fața sau din spatele automobilului la manevrele de parcare și acționează automat frânele. Funcțiile de identificare a indicatoarelor de circulație și Front Assist cu funcția predictivă de protecție a pietonilor și bicicliștilor sunt, de asemenea, noi în gama FABIA.

Ocupanții sunt protejați de până la 9 airbag-uri în cazul unui accident

Noua FABIA are în dotarea standard airbag-uri pentru șofer și pentru pasagerul din față, airbag-uri cortină și airbag-uri frontale laterale. Opțional, clienții pot comanda și airbag-ul pentru genunchii șoferului și airbag-uri laterale în spate. Sistemele de prindere ISOFIX și Top Tether de la scaunele din spate sunt incluse în dotarea standard, iar cele pentru scaunul pasagerului din față sunt opționale. Inelele de prindere Top Tether de pe spătarul scaunului pasagerului din față și de pe scaunele laterale din spate permit instalarea în siguranță maximă a în total 3 scaune pentru copii.

Motoarele: consum de combustibil mai redus și autonomie excelentă

›   Motoarele MPI și TSI avansate și eficiente respectă cerințele normei de poluare Euro 6d

›   ŠKODA FABIA poate genera între 48 kW (65 CP) și 110 kW (150 CP)

›   Un singur plin este suficient pentru mai mult de 900 km, datorită consumului redus și a rezervorului de 50l

Gamă mai amplă și varietatea largă a opțiunilor de putere: noua generație ŠKODA FABIA oferă o gamă mai mare de motorizări decât predecesorul. ŠKODA oferă cinci motoare din cea mai nouă generație EVO de motoare a Grupului Volkswagen. Toate motoarele îndeplinesc cerințele normei stricte de poluare Euro 6d, iar puterile disponibile se înscriu între 48 kW (65 CP) și 110 kW (150 CP). Patru dintre cele cinci motoare oferite pot asigura în combinație cu rezervorul de 50 de litri o autonomie de peste 900 km conform ciclului WLTP.

Johannes Neft, membru al Consiliului de Administrație ŠKODA, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică, a explicat: "Toate motoarele noii FABIA provin din generația EVO. Acestea sunt și mai eficiente decât predecesoarele. Deși le-am redus consumul de combustibil și emisiile, am reușit, de asemenea, să creștem cu 4 kW puterea ambelor motoare MPI, pe care le-am dezvoltat pentru întregul Grup Volkswagen și pe care le producem în Republica Cehă."

Toate motoarele îndeplinesc cerințele normei de poluare Euro 6d. Motorul 1,5 TSI cu o putere de 110 kW (150 CP) și cu transmisia automată DSG cu 7 trepte inclusă în dotarea standard este cea mai nouă variantă din vârful gamei. Modelele cu puterea de până la 70 kW (95 CP) sunt echipate cu o transmisie manuală cu 5 trepte, iar pentru 1,0 TSI de 81 kW (110 CP), ŠKODA oferă fie transmisia manuală cu 6 trepte sau transmisia automată DSG cu 7 trepte.

Putere mai mare pentru motoarele MPI dezvoltate de ŠKODA AUTO

ŠKODA oferă două motoare pe benzină cu injecție multi-punct pentru variantele FABIA de intrare în gamă cu tracțiune față. Aceste motoare 1,0 MPI cu trei cilindri au cilindreea de 1 litru și generează 48 kW (65 CP) și respectiv 59 kW (80 CP). Aceasta însemnă un plus de 4 kW (5 CP) față de motoarele generației anterioare. Ambele motoare au fost dezvoltate de ŠKODA AUTO și sunt produse în Republica Cehă.

Tratarea cilindrilor cu plasmă reduce consumul de combustibil și emisiile

Blocurile cilindrilor celor două motoare cu injecție directă 1,0 TSI au fost tratate cu plasmă, înlocuind cămășile din fontă ale cilindrilor pentru a reduce fricțiunea în cei trei cilindri. Acesta reduce consumul de combustibil, precum și emisiile, distribuind și disipând mai bine căldura în camera de combustie, precum și sarcina termică exercitată asupra motorului. Stratul acesta subțire cu pulbere măsoară doar 150 μm (0,15 mm).

Motorul nou din vârful gamei dispune de tehnologie de management activ al cilindrilor

Motorul 1,5 TSI cu patru cilindri și puterea de 110 kW (150 CP) este noul motor din vârful gamei de motorizări oferite pentru FABIA. Tehnologia sa de management activ a cilindrilor (ACT) reduce consumul de combustibil și emisiile de CO₂. Astfel, când motorul este supus doar unei sarcini mai reduse, sistemul dezactivează doi cilindri, automat și practic imperceptibil pentru cel de la volan. Toate motoarele TSI oferite pentru ŠKODA FABIA au filtru de particule pentru benzină.

Consumul redus de combustibil asigură autonomii excelente

În combinație cu rezervorul de combustibil de 50 l în locul celui de 40 l, motoarele cu trei cilindri pot parcurge peste 900 km conform WLTP.