Acest website utilizează Cookie-uri pentru a oferi cea mai bună experienţă de navigaţie. Continuând navigarea vă declaraţi de acord cu stocarea de Cookie-uri pe computerul dumneavoastră.
Acceptă&Continuă

19.04.2019

COMUNICAT DE PRESĂ

ŠKODA livrează 307.600 automobile în primul trimestru al anului și își crește astfel considerabil cota de piață

 

› 114.200 automobile livrate către clienți în luna martie 2019

› În primul trimestru al anului, marca a înregistrat o creștere puternică în Europa de Vest, Europa de Est și Rusia

› Din luna ianuarie și până în martie, cota de piață a crescut cu 3,3%

› Luna aceasta a avut loc lansarea pe piață a modelului compact SCALA

 

Mladá Boleslav, aprile 2019 - În primul trimestru al acestui an, ŠKODA AUTO a livrat 307.600 automobile către clienți din lumea întreagă. Livrările producătorului ceh sunt ușor sub nivelul înregistrat anul trecut (ianuarie-martie 2018: 316.700 automobile, -2,9%). Totuși, cota de piață a companiei a crescut cu 3,3% față de aceeași perioadă a anului trecut. În primele trei luni ale anului, ŠKODA a avut o creștere puternică în Europa de Vest (137.900 automobile, +5,8%), Europa de Est (11.000 automobile, +12,5%) și Rusia (18.400 automobile, +9,1%). În luna martie, producătorul a livrat 114.200 automobile către clienții săi (martie 2018: 120.200 automobile,

-5,0%). Scăderea înregistrată pe piața din China continuă să afecteze în luna martie livrările la nivel mondial ale producătorului ceh de automobile. ŠKODA se așteaptă ca noul model compact SCALA să impulsioneze vânzările, primele unități fiind deja livrate clienților in această lună.

 

Alain Favey, Directorul ŠKODA AUTO responsabil pentru Vânzări și Marketing, explică: "În pofida provocărilor anticipate pe principalele piețe aflate în creștere, cota noastră de piață la nivel mondial a rămas stabilă în primul trimestru al acestui an. Acest început promițător dovedește că gama noastră atractivă de modele a fost bine primită la nivel mondial. Suntem mândri în special de noul model compact, ŠKODA SCALA, care va fi lansat pe primele piețe în această lună."

 

În Europa de Vest, ŠKODA și-a crescut livrările în luna martie cu 4,4%, ajungând la 55.700 automobile (martie 2018: 53.400 automobile). În primele trei luni ale anului, compania și-a crescut livrările către clienții din această regiune la 137.900 automobile - o creștere de 5,8% față de aceeași perioadă a anului trecut (ianuarie-martie 2018: 130.300). În luna martie, Germania a rămas cea de-a doua piață individuală a mărcii, cu 17.700 livrări către clienți. În ciuda scăderii pieței, vânzările ŠKODA au crescut cu 3,6% față de aceeași perioadă a anului precedent (martie 2018: 17.100 automobile). În primul trimestru al anului, ŠKODA și-a crescut livrările pe piața din Germania cu 7,5%, ajungând la 48.000 automobile (primul trimestru al anului 2018: 44.600 automobile). În perioada ianuarie-martie, producătorul a avut creșteri de două cifre pe piețele din Franța (8.400 automobile, +12,4%), Elveția (6.100 automobile, +40,8%), Olanda (5.200 automobile, +16,7%), Danemarca (4.800 automobile, +38,8%) și Portugalia (400 automobile,+12,4%).

 

În Europa Centrală, ŠKODA a livrat 18.500 automobile către clienți în luna martie (martie 2018: 19.800 automobile, -6,6%). În primul trimestru al anului, producătorul de automobile a livrat un total de 52.300 unități către clienți (ianuarie-martie 2018: 56.900 unități, -8,1%). Piața auto scade și în această regiune. În martie, ŠKODA a livrat 8.000 automobile pe piața de provenienţă, Republica Cehă (martie 2018: 8.500 automobile, -5,7%). Livrările totale ale regiunii, în primele trei luni ale anului, au ajuns la 22.000 unități (primul trimestru al anului 2018: 25.400 automobile, -13,4%). În ciuda tendinței pieței auto, ŠKODA a avut o creștere de două cifre pe piața din Slovenia, unde producătorul de automobile a livrat în perioada ianuarie-martie, 2.300 unități către clienții săi (primul trimestru al anului 2018: 2.000 unități, +14,0%).

În Europa de Est, excluzând Rusia, ŠKODA a înregistrat 4.500 unități livrate în luna martie (martie 2018: 3.900 automobile, +14,4%). Cele 11.000 automobile livrate în primul trimestru al anului au reprezentat pentru ŠKODA o creștere de 12,5% față de aceeași perioadă a anului trecut (ianuarie-martie 2018: 9.800 automobile). ŠKODA a repurtat o creștere procentuală de două cifre pe piețele din Serbia (1.900 automobile, +22,6%), Ucraina (1.600 automobile, +45,9%), Bulgaria (1.100 automobile, +21,5%) și Kazahstan (200 automobile, +164,2%).

 

În Rusia, ŠKODA a înregistrat o creștere semnificativă în luna martie, față de aceeași perioadă a anului trecut, obținând o creștere de 7,3% cu cele 7.000 automobile livrate (martie 2018: 6.500 automobile). În primul trimestru al anului, producătorul de automobile a livrat 18.400 unități și a cunoscut o creștere de 9,1%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut (primul trimestru al 2018: 16.900 unități).

 

Pe cea mai mare piață de vânzări, China, ŠKODA a livrat 20.500 automobile în luna martie (martie 2018: 28.100 automobile, -27,0%). În primul trimestru, producătorul a livrat un total de 64.300 automobile către clienții săi (ianuarie-martie 2018: 79.200 unități, -18,8%).

 

În India, ŠKODA AUTO a livrat 1.500 automobile în luna martie, o scădere de 3,0% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut (martie 2018: 1.500 automobile). În primul trimestru al anului, producătorul ceh de automobile a avut o mică scădere, de 7,8%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, cu 3.900 unități livrate (primul trimestru al anului 2018: 4.200 unități).

 

 

Livrările ŠKODA AUTO în primul trimestru al anului 2019 (în unități, rotunjite, per model; +/- în procente, comparativ cu primul trimestru al anului 2018):

 

ŠKODA OCTAVIA (92.500; -12,5 %)

ŠKODA FABIA (49.100; -10,1 %)

ŠKODA RAPID (42.300; -13,8 %)

ŠKODA KAROQ (35.800; 109,0 %)

ŠKODA KODIAQ (35.700; -6,1 %)

ŠKODA SUPERB (28.200; -24,8 %)

ŠKODA KAMIQ (vândut doar în China: 12.300; -)

ŠKODA CITIGO (vândut doar în Europa: 11.300; +15,5 %)

 

 

Livrările ŠKODA AUTO în luna martie 2019 (în unități, rotunjite, per model; +/- în procente, comparativ cu luna martie 2018):

 

ŠKODA OCTAVIA (34.100; -10,8 %)

ŠKODA FABIA (20.500; -3,9 %)

ŠKODA RAPID (13.500; -25,8 %)

ŠKODA KAROQ (13.700; +59,3 %)

ŠKODA KODIAQ (13.100; -8,2 %)

ŠKODA SUPERB (10.600; -23,4 %)

ŠKODA KAMIQ (vândut doar în China: 3.300; -)

ŠKODA CITIGO (vândut doar în Europa: 5.000; +20,4 %)

ŠKODA AUTO

›   înființată în vremea pionieratului automobilistic, în anul 1895, este una dintre companiile auto cu cea mai îndelungată istorie din lume.

› în prezent, le oferă clienţilor nouă game de autoturisme: CITIGO, FABIA, RAPID, SCALA, OCTAVIA, KAROQ, KODIAQ şi KAMIQ, precum şi SUPERB.

› în 2018 a livrat clienţilor de pe întregul glob peste 1,25 milioane de automobile.

› aparține din 1991 de Grupul Volkswagen. Grupul Volkswagen este unul dintre cele mai de succes concerne auto din lume. ŠKODA AUTO produce și dezvoltă, independent, dar în asociere cu Grupul, automobile, dar şi componente precum motoare și transmisii.

›   are trei sedii în Republica Cehă; produce în China, Rusia, Slovacia, Algeria și India, în principal prin intermediul unor parteneriate încheiate în cadrul Grupului; produce şi în Ucraina și Kazahstan, cu parteneri locali.

› are la nivel mondial peste 39.000 de angajați și activează în peste 100 de piețe.

› în cadrul Strategiei ŠKODA 2025, se transformă dintr-un producător auto tradiţional, într-o "companie Simply Clever, oferind cele mai bune soluţii de mobilitate".