Acest website utilizează Cookie-uri pentru a oferi cea mai bună experienţă de navigaţie. Continuând navigarea vă declaraţi de acord cu stocarea de Cookie-uri pe computerul dumneavoastră.
Acceptă&Continuă

17.04.2019

COMUNICAT DE PRESĂ

2018 a fost din nou un an de succes pentru ŠKODA AUTO - în 2019 totul se învârte în jurul mobilităţii electrice

 

›  Noi recorduri: în 2018, ŠKODA AUTO a livrat 1.253.700 de autovehicule în întreaga lume şi a produs 886.100 de automobile în Republica Cehă

›  Jucător global: ŠKODA AUTO activează în peste 100 de pieţe şi are peste 36.000 de angajaţi la nivel mondial

›  Mobilitate electrică: ŠKODA lansează în 2019 SUPERB cu propulsie hibridă plug-in şi modelul CITIGO electric

›  Digitalizare: ŠKODA AUTO DigiLab cu sedii în Praga şi un hotspot IT în Tel Aviv

›  INDIA 2.0: ŠKODA AUTO coordonează campania de modele a Grupului Volkswagen în India

 

Mladá Boleslav, aprilie 2019 - În 2018, ŠKODA a livrat în total 1.253.700 de autovehicule clienţilor din întreaga lume, stabilind astfel un nou record de vânzări anuale, pentru al cincilea an consecutiv. ŠKODA intră în era mobilităţii electrice în 2019, ce începe cu versiunea pur electrică a modelului CITIGO şi cu modelul SUPERB hibrid plug-in. ŠKODA avansează, de asemenea, în domeniul digitalizării, continuând implementarea Strategiei 2025. ŠKODA AUTO DigiLab are sedii în Praga şi un hotspot IT în Israel şi a semnat deja mai multe contracte de parteneriat cu start-up-uri. Iar ca partea proiectului INDIA 2.0, ŠKODA coordonează campania de modele a Grupului Volkswagen în India.

 

ŠKODA AUTO îşi continuă povestea de succes internaţională: în 2018, producătorul auto a stabilit un nou record de vânzări anuale, a cincea oară consecutiv. Livrările au crescut cu 4,4%, la 1.253.700 de unităţi, anul trecut. Compania a reuşit creşteri ale vânzărilor în Europa (+4,9%), precum şi în China (+4,9%) şi Rusia (+30,7%). SUV-urile KODIAQ şi KAROQ continuă să aducă creşteri importante, iar ŠKODA OCTAVIA rămâne cel mai bine vândut model al mărcii.

 

Cu 341.000 de livrări, China ceste în continuare cea mai mare piaţă individuală a mărcii. În Germania, care pentru ŠKODA este cea mai mare piaţă din Europa şi a doua cea mai mare piaţă din lume, marca a livrat 176.600 de autovehicule, ceea ce reprezintă un plus de 1,9%. Pe piaţa sa de provenienţă, Republica Cehă, ŠKODA a livrat 93.600 de autovehicule. Alte pieţe mari ale mărcii sunt Marea Britanie (74.500 de unităţi), Polonia (71.100), Franţa (32.000), Spania (27.000), Italia (26.400) şi Austria (24.900).

 

Preşedintele Consiliului de Administraţie ŠKODA, Bernhard Maier a declarat: "În 2018 am livrat mai multe autovehicule ca niciodată. Acest rezultat demonstrează că Strategia ŠKODA 2025 este eficientă. Campania noastră de produs prinde rădăcini solide în toată lumea. ŠKODA creşte sustenabil, în ciuda faptului că anul 2018 a adus multe provocări întregii industrii, inclusiv trecerea la WLTP. În 2019 ne vom continua campania de produs, cu mai multe modele noi, precum SCALA şi KAMIQ. Totodată, lansăm primele automobile electrice ŠKODA în acest an, adică primul nostru hibrid plug-in şi primul automobil pur electric."

 

ŠKODA intră în epoca mobilităţii electrice şi preia mai multe responsabilităţi în cadrul Grupului

Inima activităţilor producătorului de automobile bate în Republica Cehă. Cele 886.100 de autovehicule care au ieşit de pe liniile de producţie ceheşti în 2018 reprezintă o creştere de 3,3% faţă de anul precedent şi înseamnă astfel un nou record de producţie. Decizia Grupului de a fabrica modelul Volkswagen Passat la unitatea ŠKODA din Kvasiny, unde marca produce şi modelele ŠKODA SUPERB şi KODIAQ, începând cu 2023 demonstrează încrederea Grupul Volkswagen în capacitatea şi calitatea unităţilor de producţie ale mărcii ŠKODA.

 

În 2019, ŠKODA intră în era mobilităţii electrice. La 124 de ani de la înfiinţarea companiei, ŠKODA îşi lansează primul model de serie electric: SUPERB PHEV. Nava amiral a mărcii cu propulsie hibridă plug-in va fi produsă în Kvasiny, Cehia. Tot în acest an, ŠKODA îşi extinde gama de modele cu un automobil pur electric: e-CITIGO. Primele modele de serie construite pe baza platformei modulare electrice vor urma în 2020, inclusiv varianta pentru producţia de serie a studiului ŠKODA VISION iV. Până la finele anului 2022, producătorul de automobile va fi lansat peste 30 de noi modele, dintre care peste 10 vor fi parţial sau complet electrice.

 

Suplimentar faţă de fabricarea de automobile electrice, începând din anul 2019, unitatea de producţie din Mladá Boleslav va produce şi componente electrice pentru modelele plug-in hibride ale mai multor mărci ale Grupului Volkswagen.

 

ŠKODA avansează în forţă şi în proiectele de digitalizare şi internaţionalizare ale companiei 

ŠKODA continuă să intre pe noi pieţe. Începând de anul trecut, marca activează şi în Singapore, fiind acum prezentă pe 103 pieţe. ŠKODA are peste 36.000 de angajaţi în întreaga lume. Internaţionalizarea mărcii reprezintă unul dintre punctele principale ale Strategiei ŠKODA 2025.

 

Printre alte zone strategice se numără mobilitatea electrică, condusul autonom, conectivitatea şi digitalizarea.  Marca va introduce astfel noi servicii digitale de mobilitate, pentru a-şi extinde baza ce stă la creşterea sa viitoare.

 

 De asemenea, ŠKODA lucrează intens la digitalizarea produselor şi proceselor sale. Aici sunt incluse toate departamentele companiei, de la achiziţii, la training, financiar, recrutare şi vânzări. Accent se va pune şi pe dezvoltare tehnică, producţie şi logistică, precum şi, fireşte, pe produsul finit, automobilul.

 

În cadrul Grupului, ŠKODA este pionierul în privinţa introducerii noului concept de matirce modulară de infotainment MIB 3. Pentru clienţii mărcii, aceasta înseamnă acces la soluţiile cele mai bune de conectivitate la bordul automobilelor lor, inclusiv actualizări wireless pentru toate modelele ŠKODA noi.

 

În colaborare cu oraşe precum Praga, ŠKODA se implică profund şi în conceptele de mobilitate urbană sustenabilă. Scopul este de a optimiza fluxul traficului şi de a integra în manieră inteligentă transportul intermodal. Astfel creşte siguranţa pentru oameni, dar şi confortul şi se reduce impactul asupra mediului.

 

ŠKODA AUTO DigiLab aduce inovaţii şi expertiză în domeniul dezvoltării digitale

Alături de toate aceste iniţiative, ŠKODA dezvoltă şi variate soluţii de mobilitate şi soluţii pentru servicii on-demand. Aplicaţia de car-sharing HoppyGo, platforma studenţească de car-sharing Uniqway şi soluţia pentru cei care au nevoie de asistenţă specială numită CareDriver au fost toate create în ŠKODA AUTO DigiLab. ŠKODA testează în prezent soluţii avangardiste de livrare pentru ultima etapă a activităţii de curierat, cu o variantă la care coletul este livrat direct în portbagajul clientului, în condiţii de siguranţă şi confort pentru client.

 

ŠKODA AUTO DigiLab serveşte ca instrument esenţial şi bază de dezvoltare pentru procesele de inovaţie digitală ale companiei.  Lucrând în tandem cu sediul central din Praga, ŠKODA AUTO DigiLab Israel Ltd a fost lansat în Tel Aviv în 2018.

 

 Astfel, ŠKODA îşi asigură accesul la tehnologii noi, precum big data şi inteligenţa artificială.

 

Trei exemple ilustrează în mod special direcţia strategică a acestui departament: Anagog este un proiect specializat în domeniul dezvoltării şi implementării inteligenţei artificiale în contextul mobilităţii. Start-up-ul israelian utilizează softurile pentru a analiza conduita clientului în diferite condiţii, pentru a-l înţelege şi pentru a-l asista, de exemplu, îndrumându-l spre un loc de parcare liber adecvat. Chakratec lucrează în domeniul staţiilor de alimentare electrică, cu dispozitive speciale de stocare a energiei, cu cicluri aproape nelimitate de încărcare şi descărcare extremă. Astfel, în viitor, aceste staţii vor putea fi instalate în zone izolate. Fondatorii UVeye lucrează la o tehnologie ce ia forma unei camere ce scanează partea de sub maşină pentru a detecta eventuale avarii.

 

ŠKODA AUTO coordonează campania de modele din India a Grupului Volkswagen

În iunie 2018, ŠKODA a preluat managementul proiectului INDIA 2.0. În acest rol, ŠKODA este responsabilă pentru campania de modele a Grupului Volkswagen pe piaţa Indiei. Grupul Volkswagen investeşte un miliard de euro în implementarea proiectului, în principal pentru perioada 2019-2021.   Deschiderea Centrului de Tehnologie din Pune în ianuarie 2019 a reprezentat primul pas al acestui proiect. Pentru a asigurare proximitate maximă, ŠKODA AUTO va produce local, în India, în proporţie de 95%.