Instalaţia de spălare automată Vopseaua autoturismului dumneavoastră este rezistentă - acesta poate fi spalat în instalaţii de spălare automate. Instalaţiile moderne asigură o îngrijire optimă şi sunt mai putin poluante decât o spălare manuală. Vopseaua mătuită în urma spălării, sau chiar prezenţa unor zgârieturi, semnalează o defecţiune a instalaţiei de spălare.
Spălare manuală - trebuie ştiut cum Cel mai important lucru, în cazul spălării manuale, este utilizarea unei cantităţi mari de apă pentru a înmuia şi a îndepărta apoi murdăria, fără a folosi în acest scop buretele. Altfel, particulele de murdărie rămase se comportă ca un material abraziv fin. Ulterior, se poate utiliza un burete moale sau o perie de spălare, ştergând fără a presa prea tare, întâi părtile superioare. Părţi deosebit de expuse la murdărire, cum sunt roţile trebuie curăţate la sfârşit, de preferinţă cu ajutorul unui alt burete. În final, maşina se va curăţa din nou cu multă apă şi se va şterge cu lavete speciale (din piele).
Spălare cu jet (cu presiune)- atenţie! În acest caz trebuie respectate neapărat instrucţiunile de lucru, în mod deosebit cele referitoare la presiune şi la distanţa minimă (min.15 cm!). Trebuie de asemenea avut în vedere ca distanţa faţă de materialele cu duritate mică (cauciuc, materiale izolante) să fie suficient de mare. Atenţie deosebită trebuie acordata agenţilor de curăţare utilizaţi. Niciodată aceştia nu trebuie să vină în contact cu suprafaţa fierbinte de vopsea - în general este bine să evitaţi să spălaţi maşina în soare! Operaţia de aplicarea a materialelor de lustruire este necesară numai atunci când vopseaua a căpătat un aspect neplăcut şi când nu se mai poate obţine luciul cu ajutorul agenţilor de conservare. Dacă materialul de lustruire utilizat nu conţine şi agenţi de conservare, se recomandă efectuarea ulterioară a tratamentului de conservare. Vă rugăm să acordaţi atenţie faptului că părţile componente acoperite cu vopsea mată şi piese din material sintetic nu trebuie tratate cu agenţi de lustruire sau cu ceară solidă de conservare.
Mici defecte de vopsea Pentru a evita formarea de rugină, mici defecte de vopsea (urme de lovituri de piatră, etc.) trebuie acoperite cu ajutorul unui creion corector sau cu spray de vopsea. Dacă totuşi s-a format rugina, aceasta trebuie îndepartată cu rigurozitate. Înainte de depunerea vopselei trebuie aplicat un grund anticoroziv
Piese din material plastic şi crom Părţile exterioare din material sintetic se curăţă prin spalare normală. Dacă acest lucru nu este suficient, utilizaţi pentru porţiunea respectivă un agent de curăţare pentru materiale sintetice şi o lavetă sau un burete moale. Pentru piesele cromate există agenţi de curăţare speciali, care conferă produsului respectiv luciul iniţial.
Jantele de aliaj Pentru ca materialul jantelor să nu fie atacat de sarea depusă pe drum sau de praful rezultat din uzura plăcuţelor de frână, jantele trebuie spălate la fiecare două săptămâni. După spalare se recomandă tratarea cu un agent de curăţare special, fără acizi în compoziţie. La fiecare circa trei luni, se recomandă aplicarea de ceară solidă pe jante. Eventualele defecte ale stratului de lac protector trebuie corectate.