Unul dintre obiectivele principale în dezvoltarea autovehiculelor Škoda constă în asigurarea celui mai înalt nivel de siguranţă posibil pentru şofer şi pasageri.Inginerii care lucrează în dezvoltare se concentrează, în primul rând, pe siguranţa activă, care are obiectivul de a împiedica producerea accidentelor şi de a evita situaţiile cu risc ridicat.Dar, deoarece nici sistemele de siguranţă activă nu pot împiedica pe deplin producerea de accidente, ei se concentrează, de asemenea, şi asupra sistemelor de siguranţă pasivă.Acestea au rolul de a reduce la minimum efectele accidentelor, pentru a proteja ocupanţii împotriva rănirii.Calitatea foarte ridicată şi structura mai rigidă a caroseriei asigură un nivel ridicat de siguranţă, la orice tip de accident.
Când un autovehicul este implicat într-un accident şi se declanşează airbag-urile, se întâmplă ca autovehiculul să se deplaseze în continuare, existând riscul producerii unor coliziuni ulterioare.La cercetările în domeniul siguranţei în trafic, sunt analizate cauzele, condiţiile şi derulările diferitelor accidente rutiere.Informaţiile astfel obţinute ajută la dezvoltarea funcţiilor de siguranţă activă şi pasivă oferite de autovehiculele Škoda.De exemplu, în cazurile descrise anterior, intervine sistemul de frânare Multi Collision Brake. Acesta opreşte automobilul pentru a împiedica un accident de amploare mai mare.
Tempomatul extins cu funcţia de reglare automată a distanţei (funcţionează între 30 şi 160 km/h) monitorizează traficul care se deplasează în faţă pe acelaşi sens (pe o rază de cca. 200 m pe sensul de mers), folosind senzorul radar din partea de jos a barei de protecţie din faţă, senzorii cu ultrasunete, precum şi camera video frontală.
Dacă distanţa faţă de autovehiculul care se deplasează în faţă pe acelaşi sens este prea mică raportat la viteza propriului automobil, setată anterior cu ajutorul volanului multifuncţional, atunci funcţia de reglare a distanţei va reduce automat viteza.Când banda se eliberează din nou, maşina va fi accelerată din nou, până la viteza selectată anterior.Datorită funcţiei Stop&Go, ACC poate frâna până la oprire şi poate porni din nou de pe loc, în funcţie de situaţia dată şi în decurs de 3 secunde.
Siguranţa în trafic depinde în mod decisiv de cât de bine vizibil este autovehiculul.Farurile bi-xenon sau farurile LED cu AFS iluminează carosabilul şi zona adiacentă în mod optim şi se adaptează la condiţiile de deplasare şi condiţiile meteo, precum şi la trafic.
Pe autostradă, fascicolul de lumină trebuie să ajungă cel mai departe, pentru a ilumina şi benzile din stânga şi din dreapta.Funcţia AFS comută gradual din modul pentru drumuri locale în cel pentru autostradă.Deci conul de lumină nu se va modifica brusc.Activă la viteze de deplasare începând de la 90 km/h.
Această setare este cea mai apropiată de cea a luminilor de întâlnire normale.Cele două faruri, din stânga şi din dreapta, se află în poziţia standard.Funcţie activă la viteze de deplasare între 0 şi 15 km/h şi 50 şi 90 km/h.
Virajele vor fi mai bine iluminate, ţinând cont de bracarea volanului şi de viteza de deplasare, astfel încât şoferul să poată reacţiona mai rapid la obstacolele neprevăzute.Funcţie activă la viteze de deplasare începând de la 10 km/h.
Pentru deplasarea în localităţi, conul de lumină va fi setat să fie mai lat şi mai scurt decât pentru drumurile locale.Astfel va fi iluminat întregul carosabil, precum şi trotuarele adiacente.Funcţie activă la viteze de deplasare între 15 şi 50 km/h.
Virajele strâmte, trecerile de pietoni din intersecţii şi locurile de parcare vor fi astfel mai bine iluminate, cu ajutorul proiectoarelor de ceaţă cu funcţie Cornering.Funcţie activă la viteze de deplasare de până la 40 km/h.
Iluminează optim zona din apropierea maşinii, în lateral între -30 şi +60 de grade.Beneficiul:mai multă siguranţă la parcare şi în viraje.Acest mod este activat la viteze de până la 40 km/h, în baza rotirii volanului sau a acţionării semnalizării.În condiţii de ceaţă, proiectoarele de ceaţă funcționează normal.
Încă de la viteza de deplasare de 10 km/h, farul aflat pe interiorul virajului se pivotează cu până la 15 grade, iar cel de pe exteriorul virajului cu până la 7,5 grade.Astfel carosabilul va fi mult mai bine iluminat în viraje, decât cu farurile obişnuite.
Acest sistem optimizează siguranţa în toate situaţiile din trafic, iluminând optim drumul.
Cu asistentul dinamic pentru luminile de drum, luminile de fază lungă nu sunt pur şi simplu stinse, ci sunt mascate doar pe zona vehiculului care vine din sens opus, precum şi pe zona vehiculelor care se deplasează în faţă, pe acelaşi sens.Astfel puteţi conduce mai mult timp cu luminile de drum aprinse, fără a-i deranja pe şoferii care vin din sens opus.
Asistentul pentru luminile de drum (faza lungă) aprinde şi stinge automat luminile de drum.
Pe întuneric, camera video multifuncţională detectează traficul din sens opus, precum şi vehiculele care se deplasează în faţă, pe acelaşi sens şi aprinde şi stinge automat luminile de fază lungă.
Sistemul electronic de control al stabilităţii (ESC) ajută şoferul să controleze automobilul dacă acesta intră în derapaj.Unitatea de comandă compară în permanenţă datele curente cu cele memorate, cu privire la conduita autovehiculului.Dacă acestea nu se suprapun, unitatea dă comanda de stabilizare a autovehiculului.Astfel se activează sistemele ABS şi ASR şi se împiedică alunecarea sau blocarea roţilor.Cuplul motorului va fi limitat, iar în caz de subvirare, va fi frânată roata din spate, de pe interiorul virajului. În situaţiile de supravirare, va fi frânată roata exterioară din faţă.
Sistemul ABS face ca direcţia automobilului să poată fi controlată chiar şi atunci când se frânează brusc.Dacă un autovehicul are roţile blocate, acesta nu poate fi controlat nici pe suprafeţe alunecoase şi nici pe asfalt uscat.Sistemul ABS face ca roţile să se învârtă în continuare, iar forţa de frânare este redusă pe anumite roţi.Astfel, şoferul poate evita obstacolele.
Pe drumurile cu suprafeţe diferite de rulare, ca de exemplu în situaţiile în care pe partea dreapta e zăpadă, iar pe cea din stânga e asfalt uscat, şoferul va profita din plin de diferenţialul blocabil electronic.Sistemul funcţionează împreună cu senzorii sistemului ABS, care sunt instalaţi la roţi şi trimit în permanenţă date către unitatea electronică de comandă.Când sistemul EDS detectează alunecarea unei roţi, modifică presiunea de frânare, astfel încât viteza acestei roţi să fie adaptată la viteza roţii care nu alunecă.Drept urmare, şi roata aceasta beneficiază de o mai bună tracţiune.
Sistemul de monitorizare a presiunii din pneuri recunoaşte pierderile de presiune, chiar şi dacă pierderea intervine la toate cele patru roţi simultan.Sistemul măsoară viteza fiecărei roţi şi utilizează adiţional senzorii de acceleraţie şi de direcţie ai sistemului ESC.Astfel, valorile memorate pot fi comparate cu viteza efectivă a fiecărei roţi.Sistemul funcţionează pe întreaga durată de viaţă a automobilului şi nu presupune costuri adiţionale.
Pentru manevre de parcare mai facile, puteţi dota automobilul dumneavoastră cu asistentul optic pentru parcare.Cu camera video integrată în hayon, puteţi monitoriza perfect zona din spatele automobilului şi puteţi vedea traiectoria perfectă pentru manevrele de parcare pe locul de parcare ales.Lăţimea automobilului va fi, de asemenea, avută în vedere.Acest sistem de asistenţă este disponibil în combinaţie cu un sistem audio, care permite redarea manevrei de parcare pe display-ul său.
XDS este o extindere a funcţiei deja cunoscute, EDS.Sistemul nu reacţionează doar la pierderea controlului în tracţiune, ci şi la situaţiile în care roata din faţă, de pe interiorul virajului, nu are suficientă aderenţă.Astfel tracţiunea este optimizată şi este redusă tendinţa de subvirare.
Sistemul ESC hidraulic reacţionează punând presiune pe roata aflată pe interiorul virajului.Astfel este evitată învârtirea roţii în gol, tracţiunea este îmbunătăţită şi este contracarată tendinţa de subvirare.
XDS+ are la bază sistemul XDS şi, spre deosebire de acesta, reacționează deja de la o accelerație transversală de 0,15 g (XDS:0,6 g).
Ajutor pentru şofer: mărind presiunea de frânare în mod precis, pe o singură parte, conduita în viraje devine mai precisă, iar caracterul sportiv este accentuat.
strong>Sistemul ASR (sistemul de control al tracţiunii) împiedică rotirea în gol a roţilor la demarare şi la accelerarea pe suprafeţe de rulare alunecoase. Asistentul pentru frânare ajută şoferul când trebuie să frâneze brusc şi puternic, crescând puterea de frânare.Astfel poate fi scurtată distanţa de frânare. Sistemul MSR (sistemul de reglaj al momentului motor) contracarează tendinţa de blocare a roţilor antrenate, la frânarea automobilului pe suprafeţe alunecoase.