Detalii

Škoda Enyaq iV

Dimensiuni

Abmessungen des Škoda Superb Combi in Frontansicht
Abmessungen des Škoda Superb Combi in Heckansicht
Abmessungen des Škoda Superb Combi von oben

Siguranță

Funcții pentru siguranță

Škoda Enyaq iV înseamnă siguranță fără compromisuri. Pe lângă sistemele de siguranță descrise deja, modelul Enyaq iV este disponibil standard, sau opțional, cu următoarele funcții:

› Preechipare Isofix inclusiv Top-Tether, pentru fixarea unui scaun pentru copii pe scaunele spate exterioare. Preechiparea Isofix este disponibilă și pentru scaunul pasagerului față.

› Spre deosebire de sistemul de reglare a vitezei, care menține o viteză stabilită, cu ajutorul limitatorului de viteză, șoferul poate rula cu orice viteză, care însă nu depășește o valoare maximă stabilită.

› Sistemul antiblocare (ABS) împiedică blocarea roților în cazul unei frânări maxime sau al unei manevre de frânare pe suprafață alunecoasă.

› Prin creșterea presiunii de frânare, asistentul hidraulic de frânare (HBA) asistă șoferul la manevre de frânare de urgență. Astfel, distanța de frânare poate fi scurtată semnificativ.

› Repartizarea electronică a forței de frânare (EBV) optimizează automat presiunea de frânare și repartizarea forței totale de frânare și împiedică frânarea excesivă a roților spate.

› Reglarea cuplului inerțial al motorului (MSR) contracarează tendința de blocare a roților motrice, care poate apărea la frânare pe carosabil alunecos.

› Sistemul de control al tracțiunii (ASR) permite procese de pornire de pe loc și accelerare lină pe carosabil umed, fără ca roțile să patineze.

› Blocarea electronică a diferențialului (EDS) asistă la accelerare și la deplasarea în rampă cu tracțiune redusă sub una dintre roțile motrice.

› Stabilizarea ansamblului autovehicul-remorcă (TSA) este activă dacă autovehiculul este echipat cu o cuplă de remorcă originală cu unitate de comandă proprie. Sistemul funcționează conform principiului că una sau mai multe roți sunt frânate, reducându-se în același timp cuplul electric al motorului, dacă este necesar. Prin intervenția sistemului TSA, autovehiculul și remorca pot fi stabilizate.

› Blocarea electronică extinsă a diferențialului (XDS+) asistă șoferul în viraje strânse și asigură un comportament neutru al autovehiculului la deplasarea dinamică în curbe. Sistemul electronic de comandă simulează existența unui diferențial autoblocabil, pentru a îmbunătăți tracțiunea și dinamica de rulare în curbe. Astfel, autovehiculul se mișcă semnificativ mai sigur și mai natural în curbe.

› Cu sistemul de control al presiunii în anvelope (TPM+), șoferul este informat permanent cu privire presiunea în anvelope.

› Funcția Auto-Hold împiedică (indiferent de înclinarea carosabilului) deplasarea accidentală a autovehiculului la oprire sau la pornirea de pe loc, fără ca pentru aceasta să fie necesară apăsarea pedalei de frână. Frânele sunt deblocate automat la apăsarea pedalei de accelerație. Cu funcția Auto-Hold, frânele pot acționa asupra ambelor punți.

Tracțiune și direcție

Tracțiunea integrală

Motorul electric montat pe puntea spate poate fi completat de un al doilea motor electric pe puntea față. Astfel, Enyaq iV devine un autovehicul cu tracțiune integrală.

Tracțiunea față este activată și dezactivată complet automat și șoferul poate influența comportamentul sistemului de tracțiune integrală, prin alegerea profilului de deplasare - Sport, Eco, Comfort sau Traction - într-o anumită măsură.

Tracțiunea 4x4 consumă numai cu puțin mai multă energie decât tracțiunea spate. Acest consum suplimentar are legătură în principal cu greutatea cu care motorul frontal suplimentar solicită autovehiculul. Această tracțiune integrală este mai eficientă energetic decât modul constructiv uzual, cu un diferențial central și o articulație cardanică.

Tracțiunea integrală este disponibilă numai cu cea mai mare baterie (82 kWh).

Reglare adaptivă a trenului de rulare, cu selectarea profilului de deplasare

Pentru plăcere maximă la volan, Enyaq iV poate fi echipat cu o reglare adaptivă a trenului de rulare, inclusiv cu selectarea profilului de deplasare. În funcție de regimul selectat, se modifică rigiditatea amortizoarelor și alte setări de rulare. Treceți printr-o simplă apăsare de buton din regimul confort relaxat într-un regim sport dinamic.

Reglarea adaptivă a trenului de rulare (DCC) monitorizează continuu comportamentul de rulare actual (frâne, accelerare, deplasare în curbe) și reacționează la acesta, adaptând caracteristica de amortizare a roților, în funcție de modul selectat, individual și independent una de alta.

Tren de rulare sport

Trenul de rulare se distinge printr-o suspensie mai rigidă, completată de amortizoare sport speciale, care oferă un comportament de răspuns neobișnuit și caracteristici de rulare dinamice. Este cu 15 mm mai jos pe puntea față și cu 10 mm mai jos pe puntea spate.

Frânare regenerativă

La frânarea regenerativă, energia cinetică a autovehiculului este transformată în energie electrică, care este stocată apoi în bateria de înaltă tensiune. În acest mod, energia este utilizată eficient, iar autonomia autovehiculului electric crește, bateria încărcându-se parțial în timpul deplasării. Frânarea regenerativă are loc în diferite situații de rulare și funcționează în diferite moduri, care pot fi modificate în orice moment. Intensitatea forței de frânare regenerative poate fi setată manual de către șofer, sau automat, de către unitatea de comandă a autovehiculului.

Direcție progresi

La Enyaq iV, această funcție asigură un comportament de rulare mai bun și mai multă agilitate pe trasee cu viraje. Direcția progresivă modifică raportul de transmisie, în funcție de unghiul de bracare al volanului.