Întreţinere exterior
Instalaţia de spălare automată
Vopseaua autoturismului
dumneavoastră este rezistentă - acesta poate fi spalat în instalaţii de spălare
automate. Instalaţiile moderne asigură o îngrijire optimă şi sunt mai putin
poluante decât o spălare manuală.
Vopseaua mătuită în urma spălării, sau chiar prezenţa unor zgârieturi,
semnalează o defecţiune a instalaţiei de spălare.
Spălare manuală - trebuie ştiut cum
Cel mai important lucru,
în cazul spălării manuale, este utilizarea unei cantităţi mari de apă pentru a
înmuia şi a îndepărta apoi murdăria, fără a folosi în acest scop buretele. Altfel,
particulele de murdărie rămase se comportă ca un material abraziv fin. Ulterior, se
poate utiliza un burete moale sau o perie de spălare- ştergând, fără a presa prea
tare, întâi părtile superioare. Părţi deosebit de expuse la murdărire, cum sunt
roţile- trebuie curăţate la sfârşit, de preferinţă cu ajutorul unui alt burete. În
final, maşina se va curăţa din nou cu multă apă şi se va şterge cu lavete
speciale (din piele).
Spălare cu jet (cu presiune)- atenţie!
În acest caz trebuie
respectate neapărat instrucţiunile de lucru, în mod deosebit cele referitoare la
presiune şi la distanţa minimă (min.15 cm!). Trebuie de asemenea avut în vedere ca
distanţa faţă de materialele cu duritate mică (cauciuc, materiale izolante) să fie
suficient de mare. Atenţie deosebită trebuie acordata agenţilor de curăţare
utilizaţi. Niciodată aceştia nu trebuie să vină în contact cu suprafaţa
fierbinte de vopsea - în general este bine să evitaţi să spălaţi maşina în soare!
Operaţia de aplicarea a materialelor de lustruire este necesară numai atunci când
vopseaua a căpătat un aspect neplăcut şi când nu se mai poate obţine luciul cu
ajutorul agenţilor de conservare. Dacă materialul de lustruire utilizat nu conţine
şi agenţi de conservare, se recomandă efectuarea ulterioară a tratamentului de
conservare. Vă rugăm să acordaţi atenţie faptului că părţile componente acoperite
cu vopsea mată şi piese din material sintetic nu trebuie tratate cu agenţi de
lustruire sau cu ceară solidă de conservare.
Mici defecte de vopsea
Pentru a evita formarea de rugină,
mici defecte de vopsea (urme de lovituri de piatră, etc.) trebuie acoperite cu
ajutorul unui creion corector sau cu spray de vopsea. Dacă totuşi s-a format
rugina, aceasta trebuie îndepartată cu rigurozitate. Înainte de depunerea vopselei
trebuie aplicat un grund anticoroziv
Piese din material plastic şi crom
Părţi exterioare din
material sintetic se curăţă prin spalare normală. Dacă acest lucru nu este
suficient, utilizaţi pentru porţiunea respectivă un agent de curăţare pentru
materiale sintetice şi o lavetă sau un burete moale. Pentru piesele cromate există
agenţi de curăţare speciali, care conferă produsului respectiv luciul iniţial.
Jantele de aliaj uşor
Pentru ca materialul jantelor să nu fie
atacat de sarea depusă pe drum sau de praful rezultat din uzura plăcuţelor de
frână, jantele trebuie spălate la fiecare două săptămâni. După spalare se recomandă
tratarea cu un agent de curăţare special, fără acizi în compoziţie. La fiecare cca
trei luni, se recomandă depunerea unei ceri solide pe jante. Eventualele defecte
ale stratului de lac protector trebuie corectate.