După naţionalizare.

În 1946, compania Škoda a fot naţionalizată şi a fost însărcinată cu producţia de autoturisme, ca parte a conceptului de diviziune a muncii, conform politicii economiei socialiste din acele vremuri.În ciuda naţionalizării, compania a reuşit să-şi păstreze standarde relativ bune, cu modele precum Spartak, Octavia şi Felicia, dar până la finele anilor '60, nu a reuşit să ţină pe deplin pasul cu dezvoltările tehnice razante ale lumii vestice.

1939 - 1945 - Fabricile Hermann-Göring.

Societatea auto pe acţiuni Škoda (pe scurt ASAP) a devenit parte a fabricilor Hermann-Göring şi s-a văzut nevoită să se reorienteze pe deplin spre producţia de război.Alături de fabricare diferitelor componente de arme, în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, la Mlada Boleslav erau montate şi autovehicule de teren pentru armată, precum şi autovehicule grele de tractare.

1930 - După criza economică mondială.

În 1930, producţia de automobile a fost apoi din nou organizată ca societate independentă pe acţiuni, în cadrul concernului Škoda, numită pe scurt ASAP.După încheierea crizei economice mondiale, compania a reuşit din nou să se impună, cu automobilul Popular.

1925 - Fuziunea cu Škoda.

În anii 1920, a avut loc fuziunea cu un partener industrial puternic, pentru a fi posibilă impunerea pe piaţă şi pentru a putea moderniza producţia, care pe atunci includea numeroase modele de automobile şi autovehicule utilitare, autobuze, motoare de avioane şi maşini agricole.În anul 1925, compania a fuzionat astfel cu fabricile Škoda din Pilsen, ceea ce a însemnat şi sfârşitul mărcii Laurin & Klement.

1907 - Societatea pe acţiuni.

Producţia a trecut la volume tot mai mari şi a depăşit curând dimensiunile unei afaceri de familie, astfel încât fondatorii au transformat compania în 1907 într-o societate pe acţiuni.Caracterul internaţional a putut astfel fi accentuat mai puternic, atât în interior cât şi spre exterior.Fabrica a putut fi astfel extinsă, iar după 1914 a contribuit la producţia de război.

1905 - Primele automobile.

După primele încercări din timpul trecerii între secole, în 1905 a început şi fabricarea de autovehicule.Primul automobil, Voiturette A, a avut mare succes pe piaţă şi a devenit simbolul automobilului clasic cehesc.Acest model le-a asigurat fabricilor Laurin & Klement o poziţie stabilă pe pieţele auto internaţionale, aflate în plină evoluţie.

1895 - De la biciclete, la motociclete.

În săptămâna care a precedat Crăciunul anului 1895, mecanicul Vaclav Laurin şi librarul Vaclav Klement au început fabricarea de biciclete în Mlada Boleslav (Cehia).Firma a fost denumită atunci "Slavia", dată fiind atmosfera cu accente puternic naţionaliste, de la finele secolului 19.La câţiva ani mai târziu, în 1899, compania Laurin & Klement a început să producă motociclete.

Călătorie în timp cu Škoda.

Istoria Škoda, al treilea producător auto din lume ca vechime, este impresionantă şi extrem de variată.Haideţi cu noi într-o călătorie în timp, care durează deja de peste 100 de ani şi cuprinde numeroase momente foarte interesante.